luni, 30 ianuarie 2012

Inaltă trădare! Regimul Băsescu cedează gratis combinatele energetice

Zilele acestea abia daca s-a scris sau s-a vorbit ,- printre sinistratii de prin zapezi si discursuri populiste - despre un subiect de o gravitate extrema – Basescu, Boc & Co. pregatesc discret lovitura de gratie pe care o vor aplica in urmatoarele luni poporului roman. Cu alte cuvinte vor sa dea aproape gratis unor “investitori strategici” toate companiile profitabile si/sau stretegice aflate inca, dupa 22 de ani de jafuri sistematice, de stat, in portofoliile Ministerului Economiei si Ministerului Transporturilor. Va prezentam mai jos lista intreprinderilor care vor fi date gratis (“cu discount semnificativ”, potrivit formularii Ministerului Economiei) asasinilor economici din jurul clicii mafiote FMI-BM care a pus stapanire pe Romania prin intermediul cuplului Basescu-Isarescu si a acolitilor acestora. Va rugam sa remarcati termenele stranse pentru “privatizarea” perlelor coroanei, care va avea loc, hoteste, un fel de alba-neagra in ultimele luni de mandat. Practic, toate intreprinderile profitabile construite de poporul roman in zeci de ani sunt data acum gratis unor asasini economici internationali de un presedinte ilegitim care nu reprezinta in niciun caz interesele poporului roman.
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-11319806-ministerul-economiei-pentru-listarea-bursa-companiilor-stat-vor-luate-calcul-posibile-discount-uri.htm
Calendarul listarilor pe bursa a pachetelor de actiuni ale societatilor din portofoliul Ministerului Economiei. Date limita – aprilie, iunie, octombrie, decembrie:
 • OMV Petrom- Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 9,84% pana la finele anului 2012
 • Transelectrica – Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 15% pana la finele lunii aprilie 2012
 • Transgaz – Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 15% pana la finele lunii aprilie 2012;
 • Romgaz – Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 15% pana la finele lunii iunie 2012;
 • Nuclearelectrica- Oferta Publica Primara (IPO) in vederea majorarii de capital cu 10% in cursul anului 2012
 • Hidroelectrica- Oferta Publica Primara (IPO) in vederea majorarii de capital cu 10% pana la sfarsitul lunii octombrie 2012.
Calendarul vanzarii pachetelor majoritare ale societatilor din portofoliul Ministerului Economiei:
 • Oltchim S.A: vanzarea actiunilor publice catre un investitor strategic in prima parte a anului 2012
 • CUPRU MIN: privatizare integrala in prima parte a anului 2012
 • Electrica Serv: privatizare majoritara a tuturor companiilor regionale in curs de infiintare pana la finele anului 2012
 • Electrica Furnizare: privatizare majoritara pana la finele lunii octombrie 2012
 • Electrocentrale Bucuresti: privatizare majoritara pana la finele anului 2012
 • Complexul Energetic Oltenia: privatizare majoritara pana la finele anului 2012
 • Complexul Energetic Hunedoara: privatizare majoritara pana la finele anului 2012
Despre companii, pe scurt:
Primul grup de companii getioneaza resursele energetice ale Romaniei. Vorbim aici de resurse de petrol, de gaze si de energie electrica. Toate aceste companii sunt extrem de profitabile, mai ales in contextul crizei energetice care se prefigureaza in urmatorii ani. Sa pierzi controlul asupra resurselor energetice ale tarii in acest moment echivaleaza cu o crima in masa. Si acesta nu este un eufemism. Exista deja precedentul Petrom si instrainarea pe nimic a resurselor de petrol si capacitatilor de rafinare ale Romaniei, cu efecte dezastruoase asupra consumatorilor, soferilor in acest caz, care au putut vedea pe pielea si pe buzunarul lor ce inseamna monopolul asupra resurselor energetice. Pretul carburantilor in acest caz, a ajuns pana la cer fara ca cineva sa poata interveni in vreun fel. De ce? Pentru ca se poate, pur si simplu! Ce ni s-a intamplat cu carburantii ne asteapta cum cu gazele si cu energia electrica. Numai ca, de data asta, efectele vor fi mult mai profunde si mai grave pentru ca vor afecta mase mari de oameni adusi intre timp la sapa de lemn. Aceste societati sunt falimentate in mod deliberat printr-un management defectuos si corupt din mai multe motive:
 - pentru a se justifica privatizarea lor
 - pentru a putea fi vandute ulterior pe nimic
 - pentru a intretine mitul ultrademonetizat al “baietilor destepti”
 - pentru a fi mulse de camarilla politica
In conditiile unui management independent de mocirla politica actuala aceste companii ar putea fi extrem de profitabile chiar si cu un management de nivelul aceluia al unui butic. Vorbim practic de companiile care exploateaza, produc si “transporta” energia electrica si gazele in acesta tara. Vorbim de Hidroelectrica si de Nuclearelectrica, care produc cea mai ieftina energie din tara din apa si energie nucleara si de o infrastructura construita in zeci de ani de poporul roman.
http://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/guvernul-a-dat-verde-pentru-vanzarea-pe-bursa-a-cate-10-din-hidroelectrica-si-nuclearelectrica-9156227
Al doilea grup de companii reprezinta crema industriei chimice din Romania, cu aplicatii in numeroase domenii (Oltchim), cea mai mare exploatatie de cupru din Europa (Cupru Min), companii care produc si furnizeaza energie electrica, cum ar fi Electrocentrale Bucuresti pentru Capitala dar si complexele energetice Oltenia si Hunedoara care furnizeaza energie electrica produsa din carbune si care pot avea adevarate pozitii de monopol in conditii de seceta cand Hidroelectrica si chiar Nuclearelectrica isi reduc drastic acivitatea sic and multe unitati sunt oprite din cauza debitelor scazute ale raurilor.
De ce sunt privatizate:
Este simplu! Pentru ca sunt apetisante. Pentru ca se poate. Pentru ca asasinii economici care graviteaza in jurul clicii Basescu, Boc, FMI, CE, BM au pus ochii pe ele. Pentru ca odata cu privatizarea acestor companii, care au pozitii de cvasimonopol, se ia prizoniera o intreaga tara care va fi prinsa ca intr-un lagar si va fi complet dependenta de sefii ei straini care le pot creste sau scadea pretul la gaze sau la curent electric sau chiar le pot opri gazele sau lumina dupa bunul plac.
De ce ni se spune ca sunt privatizate:
Pentru ca ar fi nevoie chipurile de un investitor strategic care sa retehnologizeze aceste companii. Numai ca acestea sunt atat de profitabile incat nu au nevoie de niciun asa-zis investitor. Au nevoie doar sa fie lasate in pace. Sau, pentru a scapa de asa-numitii “baieti destepti” in fond capusele politice legate ombilical de asa-numitele partide politice, care le-au finantat de-a lungul timpului. In ceea ce priveste asa numita retehnologizare cu care a venit investitorul strategic nu trebuie decat sa urmarim cazul Petrom, o companie vanduta pe nimic unui asa numit investitor strategic care apoi nu a facut altceva decat sa exploteze rezervele de petrol si sa inchida pur si simplu combinatul Arpechim Pitesti. Cam la asta s-au rezumat investitiile OMV. La polul opus avem cazul Ungariei al carei premier patriot si responsabil, Viktor Orban, a negociat dur cu rusii pentru preluarea celor 20% din actiunile MOL vandute anterior tot la “sugestia” binevoitoare a UE intr-un exces de febra a privatizarilor cu orice pret.
Comunicatul halucinant al OPSPI:
“Modalitatile de privatizare ale companiilor mentionate vor fi recomandate de catre consultantii de privatizare desemnati in baza contractelor, in urma realizarii unor analize diagnostic vizand aspecte juridice, tehnice, financiare, comerciale, resurse umane si de mediu”, precizeaza OPSPI.
In ceea ce priveste oportunitatea privatizarii companiilor de stat intr-o perioada dificila pe plan international, reprezentantii OPSPI spun ca intregul proces va tine cont de realitatea pietelor.
“Potrivit prevederilor din noul proiect de Scrisoare de Intentie aferenta Aranjamentului Stand-By de tip preventiv dintre Romania si Fondul Monetar International, privatizarea acestor companii se va realiza printr-un proces care va tine cont de realitatea pietelor si care se va desfasura cu consultarea reprezentantilor FMI si ai CE. Consultantii de tranzactie vor avea sarcina de a elabora rapoarte de evaluare si de a recomanda si justifica pretul la care se ofera actiunile in vederea incheierii unor tranzactii de succes”, mai precizeaza OPSPI.
Nu s-a incercat nicio clipa eficientizarea lor:
Aceste companii cu un potential de dezvoltare imens au fost tinute intentionat in acesta stare de precaritate. Nu s-a incercat nicio clipa eficientizarea lor. Nu s-a incercat nicio clipa sa fie aduse la conducerea acestora echipe de management profesioniste si, mai ales, nu s-a dorit ca ele sa fie profitabile. Si, cu toate acestea, aceste companii au reusit sa se mentina ani de zile pe linia de plutire tocmai pentru ca au o mare valoare intrinseca.
Cum sunt privatizate:
Financial Times compara recent vanzarea acestor companii importante pentru economia romaneasca cu situatia unui bogatas care, ajuns, la limita resurselor, isi vinde argintaria din casa. Nimic mai adevarat. Numai ca acesta vanzare este, de fapt, o simpla donatie, o schimbare de proprietar. Sunt cele mai interesante societati care au mai ramas de furat in Romania, de care nici macar lacustele rosii PSD-iste nu au indraznit sa se atinga. In plus, bursele sunt la pamant in acest moment iar vanzarea unro pachete de actiuni pe bursa echivaleaza cu un adevarat cadou facut asa-numitilor investitori.
Cine le vrea atat de tare:
Exista un interes crescut venit din partea unor concerne din SUA si Europa, apropiate FMI, CE si BM. Aceste concerne fac presiuni extraordinare pentru vanzarea acestor pachete de actiuni.
De ce sunt vandute pachete de 15%? Metoda “calului troian”:
Un pachet de 15% este suficient de mic pentru a induce opiniei publice imaginea ca statul controleaza aceste companii, insa sufficient de mare pentru ca pachetul majoritar de actiuni sa fie preluat dupa una-doua majorari succesive de capital la care statul, evident, nu va participa. Participatia “investitorului” va creste apoi la 30% iar apoi la 50-60%. Acest model a fost “brevetat” in cazul Petrom sau in cazul Fondului Proprietatea unde statul era initial proprietar. In cazul Petrom, statul a pastrat initial un pachet de actiuni de 40%, insa dupa cateva majorari successive de capital, participatia s-a diminuat pana la 9%, statul roman pierzand, astfel, o sursa extreme de importnata de venituri in conditiile in care valoarea actiunilor companiei a crescut fantastic pe fondul crizei energetice. Mai mult, Guvernul este umilit acum in incercarea de a-si vinde pe bursa si ultimele actiuni la Petrom pentru ca acest caz déjà nu mai are miza. Jocurile sunt déjà facute iar proprietarul este bine stabilit. In cazul Fondului Proprietatea, care a fost creat, de fapt pentru despagubirea fostilor proprietari, jaful a fost si mai mare. In cadrul acestui fond au fost incluse actiuni la companii foarte apetisante (multe si din lista de mai sus). De la o detinere initiala de 100%, statul a ajuns la 80%, apoi la 40%, prin majorari succesive de capital ale actionarului minoritar la care statul nu a participat, pentru ca acum sa nu mai detina nimic la Fondul Proprietatea. O alta teapa data fostilor proprietari care isi asteapta despagubirile si acum, dupa mai bine de 20 de ani.
De vanzare “cu discount” in cele mai proaste conditii de piata:
Sa vinzi perlele coroanei in aceste conditii de piata echivaleaza cu o crima indreptata impotriva poporului roman. Orice guvern cat de cat responsabil ar fi amanat acesta decizie asteptand conditii de piata mai bune. Nu si cuplul Basescu-Boc. Presati de creditorii internationali, acestia trebuie sa urmeze docili agenda acestora sis a vanda ACUM! In orice conditii! Ca si cum ridicolul nu ar fi suficient de mare, Basescu, inspirit de escul listarii Petrom, vrea sa vanda acum chiar si cu discount.
Industria, pe taraba, cu discount:
Actiunile cuplului Basescu-Boc sunt de-a dreptul ostile fata de poporul roman. Nu numai ca vanzarea actiunilor are loc in cele mai nefavorabile conditii de piata, insa acestea sunt vandute chiar “cu discount” ca la mall, numai sa fie vanduta odata. In acest sens, OPSPI da un comunicat care suna cam asa: “sunt urata, bolnava si saraca, dar vreau sa ma castoresc acum!”. Efectul: transferul de proprietate gratis din proprietatea poporului roman in cea a bancherilor internationali, prietenii lui Basescu.
Pretul, stabilit de consultanti. Basescu se spala pe maini:
Consultantii alesi pe spranceana pentru acesta privatizare fac parte din marea finanta internationala, mult blamata in tota lumea, precum J.P. Morgan sau Goldman Sachs. Acestia vor “recomanda” pretul de vanzare dupa o analiza a “realitatilor economice”. Practic, acesti consultanti ii vor spune lui Basescu la ce pret trebuie sa vanda acestor actiuni chiar prietenilor lor apropiati de FMI, probabil, unul derizoriu. Iar Basescu, dupa mintea lui, se va spala pe maini, pasand reponsabilitatea asupra consultantului.
Inselaciunea la adresa poporului roman, premiza pentru o viitoare renationalizare:
In orice sistem de drept, un bun dobandit prin inselaciune, prin doll trebuie returnat proprietarului initial. In acesta situatie tentativa de furt este mai mult decat clara iar presiunile pentru vanzarea in acest moment, pe ultima suta de metri, de catre un Guvern corupt si ilegitim, sunt dovedite. In aceste conditii, cu siguranta aceste intreprinderi vor reveni poporului roman. Trebuie sa se intample asa.
Responsabilitatea este individuala:
Exista un precedent istoric. Unul dintre capetele de acuzare in procesul lui Nicolae Ceausescu a fost subminarea economiei nationale. Pare hilar astazi cand ne gandim ca, chiar sub mandatul lui Ceausescu au fost construite aceste intreprinderi. Pentru acesta acuzatie, puerila, de altfel, Ceausescu a fost executat si i s-a confiscate intreaga avere! Mai mult ca sigur ca gasca ilegitima care a vandut Romania in doar doua mandate va avea o soarta similara. Mai devreme sau mai tarziu. De data acesta raspunderea este individuala! Cu atat mai mult ca, in cazul lui Basescu, au existat semnale ca ar putea fi un agent infiltrat (activitatea sa la Anvers l-a expus riscului recrutarii de catre agentii straine) la varful statului inca de acum 20 de ani cand sefii lui de afara i-au ordonat sa lichideze flota maritima, o concurenta redutabila pentru ei in acele vremuri. Si, s-a conformat rapid. Dupa 20 de ani a primit ordinal sad ea lovitura de gratie Romaniei si sa transforme tara intr-o colonie. Si, de asemenea, s-a executat rapid.
Manipularea penibila:
In interventiile sale televizate, la saptamani dupa inceperea protestelor impotriva sa, Basescu ne-a vorbit despre fluturi, baloane si alte bazaconii. Nu a scos un sunet, insa, despre jaful pe care l-a pus la cale. S-a gandit probabil, ca nu-i intereseaza pe romani pe mana cui ajunge energia tarii. A tinut, insa, sa precizeze ca nu a gresit nimic pana acum, ca a facut doar ce a trebuit sa faca. Pusa in acest context, declaratia sa este halucinanta!
Lipsa de consultare a poporului:
Orice guvern responsabil n-ar fi privatizat in nicio situatie intregul sistem energetic al tarii. In cel mai rau caz, supus fiind la presiuni externe, ar fi organizat un referendum pe acesta tema extrem de importanta pentru viitorul Romaniei. Nu, in schimb, cuplul Basescu-Boc a preferat sa joace alba-neagra cu poporul roman si sa profite de lipsa lui de atentie. Pana acum!
Mesajul presedintelui in primul discurs dupa demonstratiile impotriva sa. No comment:
“S-a creat impresia falsa ca presedintele nu-i mai reprezinta pe romani in relatia
cu institutiile statului. Pentru romani, obligatia presedintelui de a-i reprezenta continuu e unul din imperativele majore, fiind vorba de un preedinte ales direct. As vrea ca romanii sa inteleaga ca imi e extrem de clara situatia in care se afla. Stiu ca masuri precum cresterea tva, reducerea salariilor bugetare, restructurarea sectoarelor bugetare, introducerea contributiilor pentru sanatate la pensiile de 750 de lei i-au facut sa iasa in strada ca urmare a traiului greu. Stiu in acelasi timp ca aceeasi abordare o au si milioane de romani care n-au iesit in strada. E clar pentru mine ca prima obligatie e aceea de a restabili legaturile de incredere intre mine si acea parte a populatiei care si-a pierdut increderea in preedinte. “
Mass-media aservita:
Probabil ca abia daca ati vazut cate o relatare palida in presa despre acest adevarat jaf care ni se pregateste. Ne-am fi asteptat la adevarate dezbateri pe acesta tema si la mii de articole scrise. In schimb, nimic. Televiziunile au profitat de zapada ca sa ne manipuleze si sa ne impuna false probleme, nu inainte de a analiza pe toate partile discursurile penibililor Ponta si Antonescu. Jaful din energie nu este interesant. Nu e de mirare ca actionariatul majoritatii televiziunilor apartine cam aceleiasi minoritati entice, care vrea ca acesta alba-neagra in care perdantul este poporul roman, sa aiba succes.
Studiu de caz – Transgaz:
Comunicate Ministerul Economiei
Bucureşti, 24 ianuarie 2012
COMUNICAT DE PRESĂ
În data de 24 ianuarie 2012, a avut loc deschiderea Ofertelor Financiare ale Ofertanţilor care au îndeplinit condiţiile de eligibilitate şi ale căror Oferte Tehnice au întrunit punctajul minim precizat prin Caietul de Sarcini, în cadrul procesului de selectare a Intermediarului Ofertei Publice Secundare Iniţiale de vânzare a pachetului de acţiuni emise de S.N.G.N. ROMGAZ S.A., reprezentând 15% din capitalul social existent al societăţii, derulat de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (O.P.S.P.I.), pe piaţa reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti, si anume:
- Consortiul format din:
 o Erste Group Bank AG,
 o Goldman Sachs International,
 o Banca Comerciala Romana,
 o Raiffeisen Capital & Investment
- Consortiul format din:
 o B.R.D. – Groupe Societe Generale,
 o Citigroup Global Markets Limited,
 o ING Bank N.V. London Branch,
 o Societe Generale,
 o ING Bank N.V. Amsterdam-Sucursala Bucuresti
 - Consortiul format din:
 o Unicredit CAIB Securities Romania,
 o Unicredit Bank AG-London Branch,
 o Alpha Bank Romania,
 o Alpha Finance Romania,
 o BT Securities,
 o JP Morgan Securities Ltd.
Comisia numită prin ordin al ministrului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, împreună cu consultanţii care acordă serviciile de asistenţă juridică în cadrul acestui proces, respectiv Societatea Civilă de Avocaţi „Salans, Moore şi Asociaţii” împreună cu Cabinetul Individual de Avocatură „Septimiu Stoica”, in urma punctajului total obţinut de către Ofertanţi, au declarat Ofertă câştigătoare cea a Consorţiului de intermediere constituit din Erste Group Bank AG, Goldman Sachs International, Banca Comerciala Romana si Raiffeisen Capital & Investment, acesta fiind declarat Ofertant selectat.
În perioada imediat următoare, vor avea loc negocieri cu Ofertantul selectat în vederea încheierii Contractului de intermediere.
Biroul de presă al MECMA
INFORMARE DE PRESA
Bucuresti, 25 ianuarie 2012: Astazi a avut loc semnarea contractului de intermediere cu Sindicatul de Intermediere constituit din RAIFFEISEN CAPITAL & INVESTMENT S.A., WOOD & COMPANY FINANCIAL SERVICES şi BT SECURITIES S.A., ofertant selectat pentru intermedierea Ofertei Publice Secundare de vânzare de acţiuni a unui pachet de acţiuni de 15% emise de Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ S.A. Mediaş, derulată de către Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie.
În perioada imediat următoare vor fi demarate serviciile financiare şi de consultanţă necesare pregătirii, derulării şi închiderii cu succes a Ofertei Publice Secundare de vânzare de acţiuni la Societatea Naţională de Transport Gaze Naturale TRANSGAZ S.A. Mediaş.

ORDINUL Nr. M. 116 din 05.09.2002

ORDINUL Nr. M. 116 din 05.09.2002

ORDIN PENTRU APROBAREA NORMELOR METODOLOGICE PRIVIND ÎNCADRAREA ÎN CONDIŢII DEOSEBITE, SPECIALE ŞI ALTE CONDIŢII, SPECIFICE CADRELOR MILITARE ÎN ACTIVITATE

Ministrul apărării naţionale,
- în baza art. 7 din Hotărârea de Guvern nr. 1294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice cadrelor militare în activitate,
- în temeiul art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului României nr. 14/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale aprobată cu modificări prin Legea nr. 389/2001,
Emite prezentul ordin.
Art.1. – Se aprobă „Normele metodologice privind încadrarea în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii, specifice cadrelor militare în activitate”, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. – Prezentul ordin intră în vigoare la data semnării.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi multiplicat şi difuzat de Direcţia Management Resurse Umane, structurilor centrale ale Ministerului Apărării Naţionale şi statelor majore ale categoriilor de forţe ale categoriilor de forţe ale armatei, iar prin grija acestora, până la unităţi, instituţii şi formaţiuni militare.

NORME METODOLOGICE PRIVIND ÎNCADRAREA ÎN CONDIŢII DEOSEBITE, SPECIALE ŞI ALTE CONDIŢII, SPECIFICE CADRELOR MILITARE ÎN ACTIVITATE
Art. 1
(1) Locurile de muncă şi activităţile ce dau dreptul cadrelor militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale la sporuri de vechime în serviciu pentru stabilirea pensiei în sensul Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, sunt cele prevăzute în Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001 privind stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu stabilirea locurilor de muncă şi activităţilor cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice cadrelor militare în activitate.
(2) Denumirea locurilor de muncă, unităţilor, activităţilor şi/sau a funcţiilor care se încadrează în prevederile Anexei menţionate la alin. (1) sunt prevăzute în Anexa nr. 1 a prezentelor norme metodologice.
Art. 2 - Perioadele lucrate în aceleaşi condiţii de muncă se însumează obţinându-se o cifră ce reprezintă ani întregi efectiv lucraţi. Pentru perioadele mai mici de un an, rămase după însumare, se va lua în calcul un spor de vechime proporţional cu timpul lucrat.
Art. 3
(1) Perioadele în care cadrele militare în activitate sunt în incapacitate temporară de muncă, în concediu de odihnă şi concediu de odihnă suplimentar se consideră ca fiind lucrate în condiţiile locului de muncă în care şi-au desfăşurat activitatea la data ivirii acestor situaţii.
(2) Concediul de maternitate, concediul pentru îngrijirea copilului in vârsta de pana la doi ani, concediul pentru creşterea si îngrijirea copilului bolnav/cu handicap, concediu de studii, absentele nejustificate de la program, învoirile, permisiile, suspendarea din funcţie ca urmare a cercetării si judecării in stare de arest, precum si orice alte perioade cu excepţia celor prevăzute la alin. (1) in care cadrele militare nu desfasoara activitati sau nu se afla in locuri de munca pentru care beneficiază de stabilirea timpului efectiv lucrat in condiţiile de mai sus. Evidenta acestor perioade se tine in fisa model prezentata in Anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice si se păstrează in memoriul original
Art. 4
(1) Cadrele militare in activitate care desfasoara permanent sau in anumite perioade, activitati in condiţii de munca deosebite, speciale si alte condiţii, sunt stabilite prin ordin de zi pe unitate, de câtre comandantul unitatii, odată cu numirea acestora in funcţii .
(2) Pentru perioadele in care cadrele militare se pot încadra concomitent atât in conditii de munca deosebite, cat si in condiţii de munca speciale si alte condiţii, se iau in calcul sporurile de vechime in serviciu cele mai avantajoase.
Art. 5 - Evidenta perioadelor in care cadrele militare in activitate lucrează in condiţii de munca deosebite, speciale si alte condiţii, se tine de ofiţerii cu activitatea de personal sau salariaţii civili numiţi sa execute aceasta activitate in Anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice. Fisa de evidenta se păstrează in memoriul original si este adusa la cunoştinţa cadrelor militare , anual , pe baza de semnătura in locul destinat din fisa matricola. Înscrierea in fisele de evidenta se face la începutul activităţii in condiţii de munca deosebite, speciale si alte condiţii precum si la încheierea acestei activitati.
Art. 6
(1) Încadrarea întregii perioade de munca a cadrelor militare in activitate in condiţii de munca deosebite, speciale si alte condiţii, se face potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1294/2001, fiind consemnata in fisa de evidenta .
(2) Locurile de munca si activităţile in care au lucrat cadrele militare in activitate care se încadrau, potrivit legislaţiei anterioare in grupele I si II de munca si care nu se mai regăsesc in Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001 sunt considerate, pana la data de 09.04.2001, locuri de munca in alte condiţii, condiţii speciale, respectiv deosebite, in funcţie de sporul de vechime care se acorda .
(3) Dovada încadrării in locurile de munca si activităţile prevăzute la alin. (2) se face cu documente de evidenta de personal sau cu adeverinţe eliberate in baza acestor documente întocmite.
(4) Condiţiile de munca deosebite, speciale si alte condiţii, prevăzute in legislaţia anterioara, rezultate in urma echivalării prevăzuta la alin. (2), sunt transcrise in noua fisa de evidenta.
(5) Fisa de evidenta se întocmeşte de unitatea in care ofiţerii, maiştrii militari si subofiţerii sunt încadraţi in prezent pe baza documentelor de evidenta de personal (înscrisurile din memoriul original), sau dupa caz, a adeverintelor. Adeverinţele sunt solicitate de persoanele interesate unităţilor militare în care au fost încadrate, ori la structurile care au preluat arhivele unităţilor militare desfiinţate, transformate sau redimensionate, numai pentru situaţiile în care care condiţiile de muncă deosebite, speciale si alte condiţii nu rezultă cu certitudine, nu au putut fi evidenţiate în memoriul original ori încadrarea în acestea au fost reconsiderată, în condiţiile prevederilor art. 4 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001. Adeverinţele sunt eliberate cu prioritate de către aceste unităţi.
Art.7
(1) Condiţiile în care au lucrat cadrele militare în activitate şi care au fost încadrate, potrivit prevederilor legale anterioare, în grupa II de muncă, iar potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1294/2001 sunt prevăzute ca fiind locuri de muncă cu condiţii speciale, sunt stabilite pentru întreaga perioadă de lucru a cadrelor militare în activitate ca locuri de muncă şi activităţi cu condiţii speciale.
(2) Condiţiile în care au lucrat cadrele militare în activitate şi care au fost încadrate, potrivit prevederilor legale anterioare, în grupa I de muncă, iar potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1294/2001 sunt prevăzute ca fiind locuri de muncă cu condiţii deosebite, sunt evidenţiate distinct ca perioade lucrate în grupa I de muncă până la 09.04.2001.
Art. 8 – Unităţile militare vor întocmi, până la date de 31.12.2002, procese verbale de încheiere a activităţii de înlocuire a fişelor de evidenţă elaborate potrivit legislaţiei anterioare şi vor transmite ierarhic şi centralizat DirecţieiManagement Resurse Umane, până la 15.01.2003 finalizarea acestei activităţi.
Art. 9
(1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii care au trecut în rezervă potrivit prevederilor legale în vigoare începând cu data de 10.04.2001, beneficiază de drepturile acordate prin Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001 şi prin prezentele norme metodologice, pentru perioada cuprinsă între data dobândirii calităţii de cadru militar şi data trecerii în rezervă.
(2) Structurile militare care au în păstrare memoriile originale ale cadrelor militare prevăzute la alin. (1) vor întocmi, până la 31.12.2002, fişa de evidenţă prevăzută în Anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, pe baza fişei matricole din memoriiile originale.
(3) Pentru situaţiile în care condiţiile de muncă deosebite, speciale şi alte condiţii nu rezultă cu certitudine, nu au putut fi evidenţiate în memoriul original ori încadrarea în acestea a fost reconsiderată, structurile militare prevăzute la alin. (2), la cerere, vor face toate demersurile necesare în scopul obţinerii adeverinţelor de la unităţile militare în care au fost încadrate cadrele militare, ori de la structurile care au preluat arhivele unităţilor militare desfiinţate, transformate sau redimensionate.
Art. 10
(1) Perioadele cât cadrele militare în activitate sunt detaşate la alte unităţi sau pentru a executa misiuni în afara Ministerului Apărării Naţionale şi desfăşoară activităţi care se încadrează în condiţii de muncă deosebite, speciale şi alte condiţii, se înscriu în fişă de către unitatea în evidenţa căreia sunt, pe baza adeverinţelor eliberate de unităţile (instituţiile) la care aceastea sunt detaşate.
(2) Cadrele militare în activitate puse la dispoziţie în vederea încadrării, trecerii în rezervă sau în retragere, ori ca urmare a cercetării şi judecării în stare de libertate sau a eliberării pe cauţiune, beneficiază în aceste perioade de încadrare în condiţiile de muncă deosebite, speciale şi alte condiţii, specifice locului de muncă şi activităţii pe care o desfăşoară. Înscrierea acestor perioade în fişele de evidenţă se face pe baza comunicărilor unităţilor în care cei în cauză îşi desfăşoară activitatea.
(3) La mutarea cadrelor militare din unitate, comandantul şi persoana care face înscrierea vor certifica exactitatea datelor înscris în fişa prevazută la art. 5 prin semnătură şi aplicarea ştampilei unităţii.
Art. 11
(1) Cadrele militare în activitate care lucrează în deosebite şi speciale în condiţiile Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, altele decât cele prevăzute în Anexa nr. 1 a Hotărârii Guvernului nr. 1294/2001, beneficiază de încadrarea în condiţiile de muncă potrivit legii.
(2) Locurile de muncă din Ministerul Apărării Naţionale propuse a fi încadrate în condiţii de muncă deoesebite conform alin. 1, vor fi avizate obligatoriu de către Inspectoratul Ministerului Apărării Naţionale, stabilirea acestora făcându-se cu respectarea croteriilor metodologiei prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 12
Pentru cadrele militare prevăzute la art. 9 alin. (1) trecute în rezervă cu drept de pensie militară de serviciu, organul de pensii din Ministerul Apărării Naţionale va opera, pe baza fişelor de evidenţă întocmite şi înaintate în acest scop de structurile militare prevăzute la la art. 9 alin. (2), revizuirile deciziilor de pensie potrivit Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, de la data deschiderii drepturilor la pensie.
Art. 13
În activitatea pe care o desfăşoară, structurile de audit intern de la toate eşaloanele, vor verifica modul de aplicare a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1294/2001 şi a prezentei metodologii.
ANEXA 1 LA HG 1294/2001 (ESTE DOAR PENTRU M.Ap.N.)
I. Locuri de munca si activitati cu CONDIŢII DEOSEBITE pentru care, in vederea pensionarii, se iau in calcul un an si 3 luni pentru fiecare an lucat in asemenea conditii.
1. Activitatea desfasurata pe tanc, autotun, instalatie de lansare, tractor de artilerie si de tanc, transportor amfibiu blindat, masina de lupta a infanteriei, masina de lupta a vanatorilor de munte, instalatie mobila de lansare, masina de sapat transee, masina de sapat adaposturi, pod de asalt pe tanc, tun si obuzier autopropulsat, aruncator de proiectile reactive, autospeciala de decontaminat tehnica si teren.
2. Executarea si coordonarea misiunilor pentru paza si apararea obiectivelor militare si civile, ceremonialelor si onorurilor militare de importanta deosebita la Regimentul 30 Garda; executarea serviciului de garda permanent, activitatea cadrelor militare din subunitatile de interventie, sprijin, paza si condrol acces la obiectivele Ministerului Apararii Nationale.
3. Regimentele, centrale, batalioanele (subunitatile) de transmisiuni si alte structuri independente care au in dotare si exploatare emitatori de radiodifuziune, emitatori pentru comunicatii , instalatii de curenti de inalta frecventa, statii de radio de unde ultrascurte si unde scurte, radiorelee de unde metrice, decimetrice si centimetrice, aparatura de cercetare radio, goniometrie radio, bruiaj radio si comunicatii intre elementele de dispozitiv; activitatile desfasurate in prezenta campurilor electromagnetice.
4. Subunitatile de pioneri (baraje,distrugeri) : manipularea, transportul, depozitarea, paza intreti-nerea si repararea muniţiilor, minelor si elementelor acestora incarcate, explozivilor, pulberilor si produselor pirotehnice in depozite si ateliere; personalul militar care incadreaza functiile poligoa-nelor pentru trageri de instructie si de lupta.
5. Activitatea de politie militara si control circulatie.
6. Comanda marilor unitati, unitatilor, subunitatilor (similare).
7. Cercetarea stiintifica si incercarea tehnicii militare.
8. Lucrul în unitati speciale de actiuni psihologice.
9. Executarea lucrarilor genistice si de mascare in dispozitivele de lupta. Structurile de aparare nucleara, biologica si chimică; structurile care executa verificarea, etalonarea si repararea aparaturii de control nucleara, biologica si chimica.
10. Activitatea desfasurata in serviciul operativ in ture permanente, puncte de comanda, condu-cere si monitorizare.
11. Batalionul (similare) nave, treceri fluviale; nave auxiliare, subunitati de pontonieri; exploatarea si intretinerea motoarelor principale si auxiliare, a caldarinelor si agregatelor din compartimentele masinii.
12. Activitati de manipulare, transvazare, alimentare si transport carburanti pentru tehnica militara.
II. Locuri de munca si activitati cu CONDIŢII SPECIALE pentru care in vederea pensionarii, se iau in calcul un an si 6 luni pentru fiecare an lucrat in asemenea conditii.
1. Executarea activitatilor de paza, supraveghere, escortare, reeducare si asistenta medicala a militarilor condamnati ori in curs de cercetare.
2. Executarea lucrarilor geodezice, topografice, cartografice, fotogrammetrice, de reproducere si imprimare in unitatile si subunitatile productive si de instructie din domeniul asigurarii geografice a armatei.
3. Criptarea si securitatea informatiilor, avizarea si mascarea informatiilor geografice militare, precum si cercetarea, testarea, evaluarea, producerea, exploatarea si intretinerea tehnicii de secretizare si aparaturii de criptare; reprezentarea si apararea intereselor Ministerului Apararii Nationale in fata autoritatilor publice.
4. Unitatile si subunitatile de artilerie si rachete de coasta de observare si radiotehnice din fortele navale, din dispozitivul de lupta si batalionul de infanterie marina; activitatea desfasurata in unitati (subunitati) de radiolocatie si subravegherea spatiului aerian si naval in ture operative.
5. Sectia protectie nucleara, biologica si chimica a mediului, depozitele de materiale chimice, poligoanele de instructie pentru aparare nucleara, biologica si chimica si laboratoarele de analize fizico-chimie din batalioanele de aparare nucleara, biologica si chimica, Scoala de Aplicatie Interforte pentru Aparare nucleara, biologica si chimica, Sectia fumizare, mascare si mijloace exploziv incendiare, Sectia radiometrie si laboratoarele din Sectia tehnologii chimice, de contaminare si studii de impact; activitatea de cercetare stiintifica in domeniul apararii nucleare, biologice si chimice, munitiilor, minelor explozivilor, pulberilor si produselor pirotehnice.
6. Activitatea personalului tehnico ingineresc din structurile logistice si securitate zbor.
7. Activitatea din punctele de comanda subterane sau semiingropate.
8. Activitatea desfasurata de personalul nenavigant de stat major, personalul de artilerie si rachete antiaeriene si de radiolocatie de coordonare, planificare, organizare si instructie, activitati de operatii, instructie si intrebuintare in lupta.
9. Divizioanele de: nave purtatoare de rachete sau torpile, nave purtatoare de artilerie, nave de patrulare (corvete si fregate) distrugatoare, nave dragoare si puitoare de mine, vedete dragoare si blindate, remorchere maritime salvatoare, nave maritime pentru scafandri, nave baza propulsate, nava scoala.
III. Locuri de munca si activitati cu ALTE CONDIŢII pentru care, in vederea pensionarii, se iau in calcul doi ani pentru fiecare an lucrat in asemenea conditii.
1. Submarine, nave militare tip vedeta maritima si cele purtatoare de rachete sau torpile; scafandri de mare adancime si de lupta pentru activitatea in domeniul maritim si fluvial, laboratorul hiperbar, pregatirea si antrenarea scafandrilor.
2. Cercetarea si incercarea in zbor desfasurata de loctiitorul comandantului pentru zbor si instructorul sef pentru zbor, piloti, piloti de incercare si cosmonauti, navigatori de bord, ingineri, subingineri si tehnicieni de bord; radiotelegrafisti de bord, operatori foto-radio si de radiolocatie de bord, tragatori aerieni , insotitori de bord.
3. Parasutisti, cercetasi prin parasutare, activitatea de alpinism desfasurata de vanatorii de munte.
4. Testarea-evaluarea de prototipuri de armament si munitii sau de munitii necunoscute, verificarea si controlul prin trageri a armamentului si munitiei, casarea, delaborarea si distrugerea munitiilor, pulberilor si explozivilor, neutralizarea diferitelor tipuri de munitie, temperarea munitiei, asanarea terenurilor si poligoanelor de munitii şocate, avariate sau ramase neexplodate dupa trageri.
5. Experimentarea, testarea si evaluarea pulberilor, explozivilor si compozitiilor pirotehnice din compunerea munitiilor prin analize fizico-chimice si verificari de laborator.
6. Organizarea, conducerea, coordonarea, executarea sau sprijinirea misiunilor operativ-informative de culegere, prelucrare, verificare si valorificare a informatiilor, activitatilor de investigatii, de protectie a demnitarilor si controlul antiterorist, precum si realizarea si utilizarea mijloacelor tehnice operative, in tara si strainatate.
7. Activitatea de pirotehnie.
8. Unitatile militare in timpul starii de urgente sau de asediu, al campaniei ori al participarii la misiuni de mentinere a pacii.

miercuri, 25 ianuarie 2012

ADUNARE GENERALA SCMD - FILIALA 1 ALEXANDRIA

COMUNICAT-CONVOCATOR

BIROUL OPERATIV al Filialei 1 ALEXANDRIA invită pe toti membrii de sindicat la ADUNAREA GENERALA a filialei in ziua de MIERCURI, 31.01.2012, ora 11.00., la noul sediu al filialei situat pe strada Ion Creanga, numarul 54

Ordinea de zi:
1.INFORMARE PRIVIND STADIUL PROCESELOR.
2.INFORMARE SI PROPUNERI PRIVIND COMUNICATELE DE LA SCMD CENTRAL
3.Prezentarea GHIDULUI CU PROCEDURILE PENTRU ANULAREA DECIZIILOR DE REVIZUIRE A PENSIILOR
4.Prezentarea de modele de contestatii privind deciziile de revizuire
5.SITUATIA COTIZATIILOR.
6.DIVERSE.

PREZENTA OBLIGATORIE.


PRESEDINTELE FILIALEI 1 ALEXANDRIA SCMD Col. (r) MARZAN NICULAE
S.C.M.D. FILIALA 1 ALEXANDRIA
Str. Ion Creanga, Nr. 54

MANDAT

Prin prezentul mandat se împuternicește d-l MARZAN NICULAE, președinte al filialei SCMD FILIALA 1 ALEXANDRIA, de a notifica avocatilor care asigură asistența juridică a membrilor filialei faptul că SCMD își retrage calitatea de reprezentare în instanță pe procesele având drept cauză anularea deciziilor de revizuire a pensiilor militare pentru următorii membrii de sindicat debitori ai obligației de plată a cotizațiilor restante pentru anul 2011:



Nr. Crt./Numele și prenumele / suma de achitat (pentru anul 2011)

1.ACHIM ILIE- 60
2.ANTONESCU FLORIAN - 60
3.BADEA IANCU - 60
4.BARBU PAUL - 60
5.BAJA MITICA - 60
6.BOBELEAC MARIAN - 60
7.VIJAIALA GHEORGHE - 60
8.BUCICA IONEL - 60
9.CALCAIA MARIN - 60
10.CALIN DUMITRU - 70
11.CARABASU IULIAN -60
12.CAZANGIU IORDAN - 60
13.CHIRITA NICOLAE - 70
14.CIOACA IOANA - 70
15.CIOBANITA AUREL - 60
16.CIOBANU ALEXANDRU-60
17.CIOBANU GHEORGHE -60
18.CIRLAN ION - 70
19.CIULICA NICU - 70
20.COJOCARU MIREA - 70
21.CRACIUN C-TIN - 60
22.CRISU ALEXANDRU - 70
23.DEACONU DUMITRU - 50
24.DINA NASTASE - 60
25.DUMITRU NICOLAE - 60
26.FURNIGA TATIAN - 60
27.GEGLAN VOICU - 60
28.GHERGHINA D-TRU -60
29.GOGOASA GELU - 60
30.GRAURE PETRE - 50
31.HAINAGIU EUGENIU - 70
32.IVANOIU IOLANDA - 60
33.JIEANU TUDOR - 60
34.LAZAR ANTONIU - 60
35.LOGOFATU PAUREL - 70
36.LUCA FLOREA - 60
37.MARCIU ION - 50
38.NEDEA NICOLAE - 60
39.OPREA CORNELIU - 60
40.PAUNICA ION - 60
41.POPA GHEORGHE -70
42.POPESCU GHEORGHE-70
43.POPESCU NICULINA - 70
44.POPESCU SERBAN - 70
45.PREDA ALEXANDRU - 50
46.PREDA STEFAN - 60
47.RIZEA MIHAI - 60
48.SANDU ION - 60
49.SANDU MARIA - 60
50.SCUMPU ION - 60
51.SILICA MILIAN -70
52.STANILA VICTOR - 50
53.STOCHITA VIOREL - 60
54.STOICA MARIAN - 70
55.STOICAN ILIE - 60
56.STUPARU PETRICA - 60
57.SUNA PARASCHIV - 70
58.TAGARTA PETRE - 60
59.TATARA SERGIU - 60
60.TEPUS DUMITRU -60
61.TOMA ECATERINA - 25
62.TRIFU IOANA - 60
63.TRIFU MARIAN - 60
64.VADUVA NICULINA - 60

Tabelul nominal cuprinde membrii de sindicat, care în temeiul art.8 alin. (7) din Statutul SCMD,
s-au autoexclus prin neachitarea cotizației anuale și care în baza Deciziei Comitetului Director din data de 09.06.2011 pct.2 își pierd dreptul de reprezentare de către SCMD în instanțele judecătorești.

PRESEDINTELE FILIALEI 1 ALEXANDRIA
MARZAN NICULAE

miercuri, 18 ianuarie 2012

ADUNARE PUBLICA ORGANIZATA DE SCMD FILIALA 1 ALEXANDRIA

Va facem cunoscut ca in ziua de 20, luna Ianuarie, anul 2012 intre orele15.30 si 17.30 in localitatea Alexandria, judetul Teleorman, se va desfasura o adunare publica organizata de SCMD FILIALA 1 ALEXANDRIA. La acesta adunare si-au anunta prezenta si membrii de sindicat de la: CNSLR FRATIA, SINDICATUL PRIMALEX, CNS CARTEL ALFA, COMISARIATUL PENTRU SOCIETATEA CIVILA SI ALIANTA JUDETEANA A PENSIOANRILOR TELEORMAN.

La adunare va fi prezent si Presedintele SCMD, D-l Col.(r) DOGARU MIRCEA.

La adunare vor participa circa 500 persoane.
Locul de desfasurare al actiunii de protest va fi platoul din fata Casei de Cultura.

Scopul adunarii publice il constituie manifestarea privind PLATFORMA CIVICA
CARE CUPRINDE URMATOARELE DREPTURI LEGITIME:
1) Dreptul inalienabil si neingradit la munca decenta, fapt ce presupune:
a) Crearea de noi locuri de munca;
b) Libertatea alegerii locului de munca;
c) Salarii decente;
d) Protectie sociala;
e) Dialog social;
f) Pensii decente;
g) Alocatii pentru copii;
h) Ajutoare sociale pentru persoane cu dizabilitati.
2) Dreptul inalienabil si nerestrictionat al cetateanului la proprietate mobila, imobila si de calitate (titlu stiintific, grad militar, pensie dobandita, drept de autor sau proprietate intelectuala, etc).
3) Dreptul inalienabil de proprietate al natiunii romane asupra solului, subsolului, apelor, spatiului maritim si aerian romanesc.
4) Dreptul la sanatate fapt ce presupune refacerea retelei de spitale si unitati medicale de stat, a productiei farmaceutice romanesti si interzicerea desfiintarii Instutului Cantacuzino si reformarea sistemului de sanatate.
5) Dreptul la educatie prin reforma invatamantului in interesul imediat si de perspectiva al natiunii romane, cu interzicerea stricta a politizarii acestuia.
6) Dreptul la justitie obiectiva prin interzicerea amestecului Executivului si politizarea actului de justitie, desfiintarea structurilor de politie politica de tip stalinist si a instrumentelor politice tip Curtea Constitutionala, ANI, DNA, CNSAS, etc.
7) Dreptul la cultura romaneasca si europeana, prin depolitizarea culturii si desfiintarea instrumentelor de tip stalinist gen CNA si ICR.
8) Dreptul la siguranta nationala, prin refacerea si depolitizarea completa a structurilor militare, de ordine publica, siguranta nationala, penitenciare si reinvestirea in productia romaneasca de aparare.
9) Dreptul inalienabil al natiunii romane la un stat social, ca expresie a vointei si intere-selor cetatenilor.
10) Dreptul la un guvern responsabil in fata natiunii.
11) Dreptul la reprezentare parlamentara corecta prin anularea restrictiilor de tip politie politica si “lustratiilor”, a actualului sistem electoral ticalos si interzicerea migratiei parlamentare.
12) Dreptul cetatenilor de a declansa procedura de suspendare a Presedintelui prin depunerea unui milion de semnaturi.
13) Depolitizarea administratiei, prin interzicerea numirilor politice mai jos de ministri si secretari de stat. Orice numire in sistem se va face pe baza de concurs.

duminică, 15 ianuarie 2012

COMUNICAT BIROUL OPERATIV AL SCMD FILIALA 1 ALEXANDRIA

Biroul Operativ al Filialei 1 SCMD Alexandria a decis urmatoarele:


1. Filiala 1 SCMD Alexandria va participa la manifestatia din 24 Ianuarie 2012, la Bucuresti.

2. Pana pe data de 15 ianuarie, membrii filialei sa confirme sau sa infirme la secretariatul filialei (telefonic, direct, prin orice metoda) participarea la manifestatie.

3. Participarea nu este un act benevol, face parte din obligatiile de membru al SCMD, iar in situatia data nu este loc de comoditate si disimulare. Prin orice metoda, transport centralizat sau pe cont propriu, fiecare membru al filialei este dator sa fie prezent in Bucuresti in data de 24 Ianuarie 2012.

4. Alte detalii se comunica strict personal fiecarui membru in parte.

5. Rugam membrii SCMD sa pastreze confidentialitatea asupra tuturor detaliilor actiunii. Este important acest element, intrucat pot exista obstructii (de exemplu: blocarea mijloacelor de transport) din partea puterii.

6. In vederea unei posibile obstructii din partea regimului actual in desfasurarea manifestatiei, considerentul Biroul Operativ al Filialei este acela ca SCMD Central, dar si toate filialele trebuie sa ia in calcul la organizarea manifestatiei, principiile generale ale cercetarii, care includ si elemente de discretie, surprindere, grupuri precursoare sau de sprijin.


In numele Biroul Operativ al Filialei 1 SCMD Alexandria si presedinte al Filialei,

Col. (r) NICULAE MARZAN

vineri, 13 ianuarie 2012

ACTIUNE 24.01.2012

Comunicat nr.1/12.01.2012 al Comitetului de organizare a manifestatiei din 24.01.2012

Conform calendarului stabilit şi aprobat de catre Comitetul Director al SCMD, în data de 24 ianuarie 2012, în Bucureşti, va avea loc o acţiune de protest, acţiune organizată, condusă şi desfăşurată de către membrii SCMD.
Dati clic aici pentru a vedea de ce SCMD organizeaza aceasta manifestatie publica.
În acest sens, vă transmitem „INSTRUCŢIUNI PRELIMINARE” în vederea organizării şi desfăşurării acţiunii, după cum urmează:
1. Acţiunea se va desfăşura în data de 24 ianuarie 2012, în Bucureşti, în intervalul de timp 09.00 – 17.00.
2. Acţiunea cuprinde două manifestări distincte, respectiv un miting de protest si un marş de protest.
2.1.Mitingul de protest se va desfăşura în Piaţa Victoriei, în faţa sediului Guvernului României. Timp preconizat pentru miting: 1 – 1,5 ore. (interval de timp 11.30 – 13.00).
2.2. Concomitent cu desfăşurarea mitingului, o delegaţie a SCMD se va deplasa la sediul Guvernului României, pentru a depune o PETIŢIE, din partea membrilor noştri de sindicat.
2.3.Marşul de protest se va desfăşura pe itinerarul Piaţa Victoriei (sediul Guvernului României) – Televiziunea Romana. Timp preconizat pentru marş: 2 – 2,5 ore (interval de timp 13.30 -15.30/16.00.)
2.4. Concomitent cu afluirea participanţilor la locul de constituire a dispozitivului de marş (Piata Victoriei) o delegaţie a SCMD se va deplasa la Palatul Cotroceni, pentru a depune o PETIŢIE, din partea membrilor noştri de sindicat.
3. Alte detalii privind desfăşurarea marşului (itinerar complet de deplasare, organizarea coloanei, măsuri de ordine pe timpul deplasării etc) şi a mitingului vor fi anunţate tuturor filialelor, imediat după obţinerea aprobărilor legale de desfăşurare a acţiunii.
4. Având în vedere importanţa acţiunii noastre adresăm rugămintea ca la activitatea din Bucureşti să participe un număr cât mai mare de membri ai SCMD din ţară şi toti membrii SCMD din Municipiul Bucureşti şi jud. Ilfov.
5. Până la 15.01.2012, filialele sunt rugate să transmită Secretariatului General al SCMD numărul de persoane cu care intenţionează să facă deplasarea la Bucureşti, precum şi numărul de mijloace auto necesar deplasării acestora (autocare, microbuze).
ATENŢIE: Pentru Filialele care nu transmit până la data stabilită datele solicitate, nu se mai poate asigura contravaloarea transportului.
6. Până la 22.01.2012, filialele sunt rugate să transmită Secretariatului General al SCMD tabele nominale cu participanţii, împuternicitul desemnat de filială care va conduce grupul de persoane: nume, prenume, telefon mobil, e-mail.
7. De buna organizare şi desfăşurare a afluirii şi defluirii participanţilor precum şi de organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de protest răspund Departamentul Organizare al SCMD şi Birourile Operative ale filialelor participante.
8. Detalii privind sosirea mijloacelor de transport din teritoriu, în Capitală, respectiv:
• Ora limită de sosire.
• Punctul de intrare în Capitală şi ora de constituire a coloanelor auto pentru deplasarea spre locul de debarcare (în apropierea Universităţii Naţionale de Apărare).
• Delegaţii desemnaţi de Departamentul Organizare pentru întâmpinarea coloanelor auto (mijloacelor de transport).
• Punctul de îmbarcare al participanţilor din teritoriu în mijloacele de transport cu care au făcut deplasarea.
• Mijloace de identificare pe mijloacele auto de transport, s.a.vor fi comunicate în timp operativ.

9. Modul de virare a banilor necesari achitării transportului va fi stabilit cu fiecare filială participantă, imediat după centralizarea datelor solicitate.
10. Fiecare filială participantă este răspunzătoare de semnele distinctive pe care le vor purta participanţii (veste albastre, şepcuţe) şi îşi vor confecţiona propriile benere. În funcţie de numărul de participanţi şi posibilităţile de confecţionare în Bucureşti a altor materiale (steguleţe, postere s.a) vor fi distribuite participanţilor la locul de constituire a coloanei de marş.
11. Preşedinţii de filiale vor stabili persoanele care doresc (şi sunt hotărâţi) să ia cuvântul la mitingul din Piaţa Victoriei. Adresăm rugămintea ca , cel târziu până pe data de 20.01.2012, aceste persoane să fie comunicate Secretariatului General al SCMD.
12. Participanţilor la acţiunea din 24 ianuarie 2012, le este interzis portul uniformei militare.
13.Alte elemente referitoare la desfăşurarea acţiunii, precum şi măsuri organizatorice de detaliu vor fi comunicate imediat după obţinerea aprobărilor legale.

VICEPRESEDINTE SCMD,
Col. (r) Tudor Marian

marți, 10 ianuarie 2012

MODELE CONTESTATII PE REVIZUIRE

Comisia de Contestaţii Pensii din cadrul Ministerului Apărării Naţionale

DOMNULE PREŞEDINTE,

Subsemnatul ,........................................................................................, membru al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare „SCMD”), domiciliat(ă) în localitatea (comuna) .......................................... , str. .................................., nr. ........., bl. ........ ap. ............, judetul Teleorman, posesor al actului de identitate seria ........... nr. ...................... , eliberat de ........................................ la data de ............................ CNP ......................................., cu dosar pensie nr. .................................. depun prezenta

CONTESTAŢIE

la Decizia de revizuire a pensiei nr. ................../........................... ce mi-a fost eliberata de Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale prin care solicit:
ÎN PRINCIPAL:
A. Revocarea deciziei de revizuire a pensiei ca netemeinică şi nelegală, ca urmare a discriminării, a încălcării dreptului de proprietate al subsemnatului, a principiilor neretroactivităţii legii şi egalităţii în drepturi, precum şi încălcarea principiului drepturilor câştigate.
B. Revocarea Deciziei de revizuire pentru recuperarea dreptului de proprietate asupra gradului militar profesional.
ÎN SUBSIDIAR:
C. În măsura în care veţi respinge Revocarea deciziei de revizuire a pensiei, contest cuantumul pensiei revizuite pentru următoarele

MOTIVE

A. Cu privire la revocarea deciziei de revizuire a pensiei
I. Lipsa temeiului juridic al emiterii deciziei de recalculare a pensiei nr. ………. din ..........................
1. Decizia de recalculare a pensiei subsemnatului a fost emisă în temeiul dispozițiilor H.G. nr. 735 din 21 iulie 2010 [ pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor].
2. Prin Sentinţa civilă nr. 338/2010 pronunţată de către Curtea de Apel Cluj în dosarul nr. 1371/33/2010, rămasă definitivă şi irevocabilă prin Decizia nr. 38/07.01.2011 pronunţată de Înalta Curte de Justiţie şi Casaţie, s-a dispus:
„suspendarea executării HG 735/2010, pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii 119/2010, privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, până la pronunţarea instanţei de fond”
3. Aşadar, emiterea deciziei de recalculare s-a făcut în baza unui act normativ lipsit de orice efect juridic în temeiul sentinţei civile mai sus arătate.
4. Faţă de aceste aspecte, rezultă fără putinţă de tăgadă faptul că recalcularea pensiei în baza unui act a cărui aplicare era suspendată prin hotărâre judecătorească, reprezintă o gravă încălcare a legii, fapt ce este de natură să determine nelegalitatea deciziei de revizuire contestate şi a cuantumului pensiei, astfel cum a fost el stabilit în procesul de revizuire.
5. Decizia de revizuire emisă este lovită de nulitate absolută din considerentul că ar trebui revizuită o decizie de recalculare emisă în mod legal. Ori, am demonstrat că decizia de recalculare nu are temei juridic legal, fiind emisă totodată, de o autoritate care nu avea competenţa legală de a emite decizii de recalculare, respectiv Direcţia Financiar-Contabilă a Ministerului Apărării Naţionale.


II. Încălcarea dreptului de proprietate al subsemnatului
6. Revizuirea unei deciziei de recalculare (emisă în mod nelegal şi abuziv de o instituţie fără această competenţă, aşa cum am demonstrat), încalcă dreptul de proprietate al subsemnatului asupra pensiei deţinute în mod legal în baza legii anterioare apariţiei Legii nr. 119/2010, astfel cum este el protejat de jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului; putem cita cauza Stec şi alţii contra R.U. al Marii Britanii (06.07.2005) RTDH 2006, în care CEDO a hotărât că prestaţiile sociale intră sub incidenţa Art.1 din Protocolul nr.1 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, fiind asimilate bunurilor – obiect al dreptului de proprietate. Curtea Europeană a decis că prestaţiile sociale constituie obiect de protecţie, indiferent de natura contributivă sau necontributivă a acestora.
7. De asemenea, în motivaţia Inaltei Curţi de Casaţie si Justiţie cuprinsă în Decizia nr. 38/07.01. 2011 se menţionează că dreptul la pensie este un drept patrimonial care nu poate fi luat de cineva.
III. Încălcarea principiului neretroactivităţii legi
8. Măsura privind revizuirea pensiei recalculate emisă în mod nelegal, are loc prin încălcarea principiului neretroactivităţii legii, prevăzut la art.15 alin. (2) din Constituţia României, republica-tă, conform căruia „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţi-onale mai favorabile”.
9. Încălcarea acestui principiu rezultă din faptul că decizia de revizuire, emisă la data de ..................., îşi produce efecte retroactiv, de la data de 01.01.2011, în condițiile în care la data de 31.12.2010 dreptul meu de pensie era născut pe baza legii anterioare apariţiei Legii nr.119/ 2010. În această situaţie, pe data de 01.01.2011 nu pot opera, concomitent, două dispoziţii contrare: una care să prevadă recalcularea pensiei, iar cealaltă care să prevadă revizuirea recalculării.
10. Aduc ca argument suplimentar, faptul că prin revizuire se încalcă principiul neretroactivităţii legii, prevăzut de Decizia nr.830/2008 a Curţii Constituţionale care a statuat că „ori de câte ori o lege nouă modifică starea legală anterioară cu privire la anumite raporturi, toate efectele susceptibile a se produce din raportul anterior, dacă s-au realizat înainte de intrarea în vigoare a legii noi, nu mai pot fi modificate ca urmare a adoptării noii reglementări, care trebuie să respecte suveranitatea legii anterioare. Legea nouă însă este aplicabilă deîndată tuturor şi situaţiilor ce se vor constitui, se vor modifica sau se vor stinge după intrarea ei în vigoare, precum şi tuturor efectelor produse de situaţiile juridice formate după abrogarea legii vechi (...)”.
11. În cazul meu legea anterioară Legii nr. 119/2010, în baza căreia am primit pensie în luna decembrie 2010 este Legea 164/2001.
12. De asemenea, menţionez în sprijinul celor afirmate şi Deciziile Curţii Constituţionale nr. 375/2005, nr.57/2006 şi nr. 120/2007, prin care, în părţile relevante, se arată că noile reglementări nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, dispunând numai pentru viitor, fără a aduce atingere drepturilor legal câştigate anterior.
13. În avizul consultativ dat de Consiliul Legislativ cu privire la proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii se arata:
În cazul de faţă, deoarece măsurile propuse nu sunt de natură penală sau contravenţională, ci au caracter civil, ele pot viza doar cazurile care se vor ivi după intrarea în vigoare a proiectului, nu şi situaţiile deja existente.
14. Aşadar, însuşi Consiliul Legislativ, for care veghează la respectarea principiilor elaborării normelor, avertiza legislativul că normele legale trebuie să vizeze numai situaţiile pentru viitor, nu şi cele prezente, în caz contrar încălcându-se principiul neretroactivităţii legii.
15. Concluzionând Consiliul Legislativ apreciază că: pensiile aflate în plată constituie drepturi legal câştigate şi nu pot fi afectate prin recalculare, care prin efectele ei, ar constitui implicit o aplicare retroactivă a legii, orice nouă reglementare aplicându-se numai pe viitor, adică pensiilor stabilite după data intrării în vigoare a acesteia.
16. Drepturile mele legal câştigate sunt cele prevăzute de legea anterioară Legii nr. 119/2010 şi nu de cele cuprinse în decizia nelegală de recalculare a pensiei mele şi emisă de o instituţie publică fără competenţă în acest domeniu. Ori revizuirea, în opinia legiuitorului, urmăreşte corectarea unor presupuse erori intervenite în procesul legal de recalculare al unor drepturi de pensie.
17. Concluzia este că nu se poate revizui ceva nelegal atribuit.
IV. Încălcarea principiului drepturilor câştigate
18. Decizia de revizuire a pensiei recalculate pe care înţeleg să o contest, este nelegală deoarece încalcă un principiu fundamental şi anume: principiul drepturilor câştigate. Drepturile mele legal câştigate sunt drepturile consacrate prin acte legale emise de statul român, prin casa de pensii, după pensionarea mea şi aflate în plată, la data de 31.12.2010.
După data de 01.01.2011 drepturile mele au fost, în mod abuziv diminuate, cu încălcarea legalităţii, prin emiterea de decizii de recalculare a pensiei mele, fără nici un suport legal, nefiind drepturi legal câştigate.
19. Acest principiu este consacrat de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene arătând că: „dacă prestaţiile acordate în temeiul regulamentului vechi sunt mai favorabile decât cele plătite în conformitate cu regulamentul nou, acestea nu trebuie să fie reduse” [3]
20. Principiul drepturilor câştigate este expres stipulat în practica judiciară a CEDO, care în mod consecvent a dat câştig de cauză subiecţilor de drept afectaţi din punct de vedere al drepturilor băneşti prin acte normative adoptate ulterior. Conform jurisprudenţei CEDO, statele au liberta-tea de a decide cuantumul şi întinderea asigurărilor sociale, dar odată stabilit şi intrat în plată cuantumul pensiei, acesta nu mai poate fi modificat.
21. Acest principiu este recunoscut şi de Curtea Constituţională care a stabilit că „în cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
22. Mai mult, acest principiu a fost inclus în dispoziţiile art. 180 alin. (6) şi (7) din Legea nr.19/2000, modificată: ,, (6) Cuantumul pensiilor se stabileşte pe baza prevederilor art.76, luându-se în considerare punctajul mediu anual sau punctajul mediu estimat, după caz, ce va fi stabilit conform alin.2,3.5 şi 51. (7) În situaţia în care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6) este mai mic decât cel stabilit în baza legislaţiei anterioare, se păstrează în plată cuantumul avantajos”.
23. Faţă de cele de mai sus solicit revocarea Deciziei de revizuire a pensiei recalculate nr ....... din ....................... , emisă de Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale, pe care înţeleg să o contest.
B. Cu privire la cuantum
a) Cu privire la cuantumul pensiei stabilit prin decizia de revizuire
24. Prin Decizia de pensionare (decizia veche în baza căreia s-a plătit pensia în luna decembrie) nr. ............. din .......................... emisă în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010 şi care, în fapt şi de drept, reprezintă drepturile mele legal câştigate, s-a stabilit un cuantum al pensiei de ............ lei.
25. Prin decizie de recalculare a pensiei, emisă în mod nelegal şi abuziv şi pe care am contestat-o la comisia de contestaţii pensii şi am primit un dezamăgitor răspuns, fără a se răspunde la cererile consemnate în contestaţi mea”) cuantumul pensiei mele este de ........... lei.
26. Prin decizia de revizuire, cuantumul pensiei mele este de .............. lei.
27. Rezultă, că pensia mea legal câştigată (cea existentă pe talonul de pensie din decembrie 2010, în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010) s-a diminuat cu ................. lei faţă de decizia de recalculare şi cu ............ lei faţă de decizia de revizuire.
28. Acest cuantum revizuit este incorect stabilit constituind o eroare în activitatea de revizuire a pensiei mele recalculate şi a cuantumului pensiei legal dobândite şi primit pe talon în luna decembrie 2010.
Aşadar, prin diminuarea cuantumului pensiei mele legale se încalcă dispoziţiile constituţionale şi legale menţionate, fapt pentru care contest noul cuantum şi cer să mi se păstreze în plată cuantumul legal câştigat şi aflat în plată la 31.12.2010.
b) Cu privire la modalitatea şi datele de calcul avute în vedere la stabilirea cuantumului pensiei revizuite
29. Aduc la cunoştinţa comisiei de contestaţii pensii, că din decizia de revizuire şi din buletinul de calcul ataşat acesteia, contest următoarele:
................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Invoc totodata prevederile art.125 din H.G. nr.257/2011 privind normele de aplicare a prevede-rilor Legii nr. 263/2011, conform careia angajatorul sau orice alti detinatori de arhive sunt direct raspunzatori de legalitatea, exactitatea si corectitudinea datelor , elementelor si informatiilor pe care le inscriu, in baza documentelor detinute, in adeverintele pe care le elibereaza.
Din studiul deciziei de revizuire, rezulta ca nu este certificata conformitatea cu originalul a urmatoarelor date :
1. cuantumul lunar al veniturilor obtinute si stagiul de cotizare realizat;
2. vechimea in serviciul militar si vechimea totala in munca;
3. perioadele suplimentare acordate pentru activitatea desfasurata in grupa I-a si a II-a de munca.
- din analiza datelor inscrise in actele anexate la decizia de pensie, nu rezulta documentele care au stat la baza calcului pensiei militare, în conformitate cu art.5 din O.G. nr. 33/2002, modificată și aprobată prin Legea nr. 223/2002 care reglementează eliberarea certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale. Invocarea acestor documente este imperios necesara avand in vedere ca in activitate, cadrul militar nu a beneficiat de o carte de munca pentru a-si putea verifica acum realitatea datelor inscrise in decizia de pensiei si in actele anexate. De asemenea, nu poate fi prezumat faptul ca, din memorie, o persoana aflata la pensie, deci la o anumita varsta, poate sa-si aminteasca cu exactitate ce suma de bani a primit in fiecare luna cu ani in urma.
- OUG 1/2011 aduce in discutie, la revizuirea pensiei militare, majorarea punctajelor lunare realizate in perioadele in care in activitate pensionarul militar a desfasurat activitati in locurile de munca incadrate in grupele I si a II-a de munca, potrivit legislatiei in vigoare la acea data. Din analiza deciziei nu rezulta care sunt grupele de munca avute in vedere si implicit punctajul lunar corespunzator.
- Din calculul evidentiat in decizia de revizuire, nu rezulta care sunt perioadele pentru care nu au fost identificate state de plata – care au dus implicit la o ajustare a cuantumului pensiei. In conditiile in care nu mi se poate atribui nici o culpa legata de acest aspect, va rog sa-mi comunicati care sunt aceste perioade, precum si demersurile facute de cei abilitati pentru a identifica statele de plata lipsa, avand in vedere ca unul din motivele pentru care a fost adoptata aceasta ordonanta a fost obligarea emitentului de a obtine exclusiv toate documentele ce stau la baza calcului pensiei revizuite
- Contest exactitatea datelor din buletinul de calcul, deoarece nu am posibilitatea de a le verifica, în comparație cu persoanele civile, unde veniturile sunt consemnate în cărțile de muncă sau alte înscrisuri legale.
30. Concluzionez că, faţă de motivele mai sus prezentate, diminuarea prin decizia de revizuire a cuantumului pensiei mele legal câştigate în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010, este un abuz din partea Casei de Pensii Sectoriale cu încălcarea gravă a legislaţiei în domeniu.
31. Prin emiterea Deciziei de revizuire a pensiei mele de către Casa de Pensii Sectorială, consi-der că am fost vătămat în dreptul meu legitim şi vă adresez CEREREA de a dispune măsurile legale de revocare a Deciziei de revizuire contestate, ca fiind eronat emisă şi fără obiect şi emiterea unei noi decizii cu menţinerea în plată a cuantumului pensiei mele de drept câştigate în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010 şi acordată legal de statul român, în conformitate cu angajamentele internaţionale la care România este parte.

Anexez: copia deciziei de revizuire a pensiei recalculate.

Semnătura Data

DOMNULUI PREŞEDINTE AL COMISIEI DE CONTESTAŢII PENSII DIN
MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE

Comisia de Contestaţii Pensii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor

DOMNULE PREŞEDINTE,

Subsemnatul ,............................................................................., membru al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare „SCMD”), domiciliat(ă) în localitatea (comuna) ......................................... , str. ..................................., nr. ........., bl. ........, ap. .........., judetul Teleorman, posesor al actului de identitate seria ........ nr. ............ ......, eliberat de Politia .............................. la data de ............................ CNP ..............................., cu dosar pensie nr. .................................. depun prezenta

CONTESTAŢIE

la Decizia de revizuire a pensiei nr. ......./.................. ce mi-a fost eliberata de Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Administraţiei şi Internelor
prin care solicit:
ÎN PRINCIPAL:
A. Revocarea deciziei de revizuire a pensiei ca netemeinică şi nelegală, ca urmare a discriminării, a încălcării dreptului de proprietate al subsemnatului, a principiilor neretroactivităţii legii şi egalităţii în drepturi, precum şi încălcarea principiului drepturilor câştigate.
B. Revocarea Deciziei de revizuire pentru recuperarea dreptului de proprietate asupra gradului militar profesional.
ÎN SUBSIDIAR:
C. În măsura în care veţi respinge Revocarea deciziei de revizuire a pensiei, contest cuantu-mul pensiei revizuite pentru următoarele

MOTIVE

A. Cu privire la revocarea deciziei de revizuire a pensiei
I. Lipsa temeiului juridic al emiterii deciziei de recalculare a pensiei nr. ………................., din .........................
1. Decizia de recalculare a pensiei subsemnatului a fost emisă în temeiul dispozițiilor H.G. nr. 735 din 21 iulie 2010 [ pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor[1]].
2. Prin Sentinţa civilă nr. 338/2010 pronunţată de către Curtea de Apel Cluj în dosarul nr. 1371/33/2010, rămasă definitivă şi irevocabilă prin Decizia nr. 38/07.01.2011 pronunţată de Înalta Curte de Justiţie şi Casaţie, s-a dispus:
„suspendarea executării HG 735/2010, pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii 119/2010, privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, până la pronunţarea instanţei de fond”
3. Aşadar, emiterea deciziei de recalculare s-a făcut în baza unui act normativ lipsit de orice efect juridic în temeiul sentinţei civile mai sus arătate.
4. Faţă de aceste aspecte, rezultă fără putinţă de tăgadă faptul că recalcularea pensiei în baza unui act a cărui aplicare era suspendată prin hotărâre judecătorească, reprezintă o gravă încălcare a legii, fapt ce este de natură să determine nelegalitatea deciziei de revizuire contestate şi a cuantumului pensiei, astfel cum a fost el stabilit în procesul de revizuire.
5. Decizia de revizuire emisă este lovită de nulitate absolută din considerentul că ar trebui revizuită o decizie de recalculare emisă în mod legal. Ori, am demonstrat că decizia de recalculare nu are temei juridic legal, fiind emisă totodată, de o autoritate care nu avea competenţa legală de a emite decizii de recalculare.
II. Încălcarea dreptului de proprietate al subsemnatului
6. Revizuirea unei deciziei de recalculare (emisă în mod nelegal şi abuziv de o instituţie fără această competenţă, aşa cum am demonstrat), încalcă dreptul de proprietate al subsemna-tului asupra pensiei deţinute în mod legal în baza legii anterioare apariţiei Legii nr. 119/2010, astfel cum este el protejat de jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului; putem cita cauza Stec şi alţii contra R.U. al Marii Britanii (06.07.2005) RTDH 2006, în care CEDO a hotărât că prestaţiile sociale intră sub incidenţa Art.1 din Protocolul nr.1 al Convenţiei Europene a Drepturilor Omului, fiind asimilate bunurilor – obiect al dreptului de proprietate. Curtea Europeană a decis că prestaţiile sociale constituie obiect de protecţie, indiferent de natura contributivă sau necontributivă a acestora.
7. De asemenea, în motivaţia Inaltei Curţi de Casaţie si Justiţie cuprinsă în Decizia nr. 38/07.01.2011 se menţionează că dreptul la pensie este un drept patrimonial care nu poate fi luat de cineva.
III. Încălcarea principiului neretroactivităţii legi
8. Măsura privind revizuirea pensiei recalculate emisă în mod nelegal, are loc prin încălcarea principiului neretroactivităţii legii, prevăzut la art.15 alin. (2) din Constituţia României, republi-cată, conform căruia „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contra-venţionale mai favorabile”.
9. Încălcarea acestui principiu rezultă din faptul că decizia de revizuire, emisă la data de ..................., îşi produce efecte retroactiv, de la data de 01.01.2011, în condițiile în care la data de 31.12.2010 dreptul meu de pensie era născut pe baza legii anterioare apariţiei Legii nr.119/2010. În această situaţie, pe data de 01.01.2011 nu pot opera, concomitent, două dispoziţii contrare: una care să prevadă recalcularea pensiei, iar cealaltă care să prevadă revizuirea recalculării.
10. Aduc ca argument suplimentar, faptul că prin revizuire se încalcă principiul neretroactivi-tăţii legii, prevăzut de Decizia nr.830/2008 a Curţii Constituţionale care a statuat[2] că „ori de câte ori o lege nouă modifică starea legală anterioară cu privire la anumite raporturi, toate efectele susceptibile a se produce din raportul anterior, dacă s-au realizat înainte de intrarea în vigoare a legii noi, nu mai pot fi modificate ca urmare a adoptării noii reglementări, care trebuie să respecte suveranitatea legii anterioare. Legea nouă însă este aplicabilă deîndată tuturor şi situaţiilor ce se vor constitui, se vor modifica sau se vor stinge după intrarea ei în vigoare, precum şi tuturor efectelor produse de situaţiile juridice formate după abrogarea legii vechi (...)”.
11. În cazul meu legea anterioară Legii nr. 119/2010, în baza căreia am primit pensie în luna decembrie 2010 este Legea 164/2001
12. De asemenea, menţionez în sprijinul celor afirmate şi Deciziile Curţii Constituţionale nr. 375/2005, nr.57/2006 şi nr. 120/2007, prin care, în părţile relevante, se arată că noile reglemntări nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, dispunând numai pentru viitor, fără a aduce atingere drepturilor legal câştigate anterior.
13. În avizul consultativ dat de Consiliul Legislativ cu privire la proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii se arata:
În cazul de faţă, deoarece măsurile propuse nu sunt de natură penală sau contravenţională, ci au caracter civil, ele pot viza doar cazurile care se vor ivi după intrarea în vigoare a proiectului, nu şi situaţiile deja existente.
14. Aşadar, însuşi Consiliul Legislativ, for care veghează la respectarea principiilor elaborării normelor, avertiza legislativul că normele legale trebuie să vizeze numai situaţiile pentru viitor, nu şi cele prezente, în caz contrar încălcându-se principiul neretroactivităţii legii.
15. Concluzionând, Consiliul Legislativ apreciază că: pensiile aflate în plată constituie drepturi legal câştigate şi nu pot fi afectate prin recalculare, care prin efectele ei, ar constitui implicit o aplicare retroactivă a legii, orice nouă reglementare aplicându-se numai pe viitor, adică pensiilor stabilite după data intrării în vigoare a acesteia.
16. Drepturile mele legal câştigate sunt cele prevăzute de legea anterioară Legii nr. 119/2010 şi nu de cele cuprinse în decizia nelegală de recalculare a pensiei mele şi emisă de o instituţie publică fără competenţă în acest domeniu. Ori revizuirea, în opinia legiuitorului, urmăreşte corectarea unor presupuse erori intervenite în procesul legal de recalculare al unor drepturi de pensie.
17. Concluzia este că nu se poate revizui ceva nelegal atribuit.
IV. Încălcarea principiului drepturilor câştigate
18. Decizia de revizuire a pensiei recalculate pe care înţeleg să o contest, este nelegală deoarece încalcă un principiu fundamental şi anume: principiul drepturilor câştigate. Drepturile mele legal câştigate sunt drepturile consacrate prin acte legale emise de statul român, prin casa de pensii, după pensionarea mea şi aflate în plată la data de 31.12.2010.
După data de 01.01.2011 drepturile mele au fost, în mod abuziv diminuate, cu încălcarea legalităţii, prin emiterea de decizii de recalculare a pensiei mele, fără nici un suport legal, nefiind drepturi legal câştigate.
19. Acest principiu este consacrat de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene arătând că: „dacă prestaţiile acordate în temeiul regulamentului vechi sunt mai favorabile decât cele plătite în conformitate cu regulamentul nou, acestea nu trebuie să fie reduse” [3]
20. Principiul drepturilor câştigate este expres stipulat în practica judiciară a CEDO, care în mod consecvent a dat câştig de cauză subiecţilor de drept afectaţi din punct de vedere al drepturilor băneşti prin acte normative adoptate ulterior.
21. Acest principiu este recunoscut şi de Curtea Constituţională care a stabilit că „în cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
22. Mai mult, acest principiu a fost inclus în dispoziţiile art. 180 alin. (6) şi (7) din Legea nr.19/2000, modificată: ,, (6) Cuantumul pensiilor se stabileşte pe baza prevederilor art.76, luându-se în considerare punctajul mediu anual sau punctajul mediu estimat, după caz, ce va fi stabilit conform alin.2,3.5 şi 51. (7) În situaţia în care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6) este mai mic decât cel stabilit în baza legislaţiei anterioare, se păstrează în plată cuantumul avantajos”.
23. Faţă de cele de mai sus solicit revocarea Deciziei de revizuire a pensiei recalculate nr ........................ din ....................... , emisă de Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Administraţiei şi Internelor, pe care înţeleg să o contest.
B. Cu privire la cuantum
a) Cu privire la cuantumul pensiei stabilit prin decizia de revizuire
24. Prin Decizia de pensionare (decizia veche în baza căreia s-a plătit pensia în luna decem-brie) nr. ..................... din ........................ emisă în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010 şi care, în fapt şi de drept, reprezintă drepturile mele legal câştigate, s-a stabilit un cuantum al pensiei de ............ lei.
25. Prin decizia de recalculare a pensiei, emisă în mod nelegal şi abuziv şi pe care am contestat-o la comisia de contestaţii pensii şi am primit un dezamăgitor răspuns, fără a se răspunde la cererile consemnate în contestaţi mea”) cuantumul pensiei mele este de ........ lei.
26. Prin decizia de revizuire cuantumul pensiei mele este de .................... lei.
27. Rezultă, că pensia mea legal câştigată (cea existentă pe talonul de pensie din decembrie 2010, în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010) s-a diminuat cu ........... lei faţă de decizia de recalculare şi cu ............ lei faţă de decizia de revizuire.
28. Acest cuantum revizuit este incorect stabilit constituind o eroare în activitatea de revizuire a pensiei mele recalculate şi a cuantumului pensiei legal dobândite şi primit pe talon în luna decembrie 2010.
Aşadar, prin diminuarea cuantumului pensiei mele legale se încalcă dispoziţiile constituţio-nale şi legale menţionate, fapt pentru care contest noul cuantum şi cer să mi se păstreze în plată cuantumul legal câştigat şi aflat în plată la 31.12.2010.

b) Cu privire la modalitatea şi datele de calcul avute în vedere la stabilirea cuantumului pensiei revizuite
29. Aduc la cunoştinţa comisiei de contestaţii pensii, că din decizia de revizuire şi din buletinul de calcul ataşat acesteia, contest următoarele:
.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Invoc totodata prevederile art.125 din H.G. nr.257/2011 privind normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2011, conform careia angajatorul sau orice alti detinatori de arhive sunt direct raspunzatori de legalitatea, exactitatea si corectitudinea datelor , elementelor si informatiilor pe care le inscriu, in baza documentelor detinute, in adeverintele pe care le elibereaza.
Din studiul deciziei de revizuire, rezulta ca nu este certificata conformitatea cu originalul a urmatoarelor date :
1. cuantumul lunar al veniturilor obtinute si stagiul de cotizare realizat;
2. vechimea in serviciul militar si vechimea totala in munca;
3. perioadele suplimentare acordate pentru activitatea desfasurata in grupa I-a si a II-a de munca.
- din analiza datelor inscrise in actele anexate la decizia de pensie, nu rezulta documentele care au stat la baza calcului pensiei militare, în conformitate cu art.5 din O.G. nr. 33/2002, modificată și aprobată prin Legea nr. 223/2002 care reglementează eliberarea certificatelor și adeverințelor de către autoritățile publice centrale și locale. Invocarea acestor documente este imperios necesara avand in vedere ca in activitate, cadrul militar nu a beneficiat de o carte de munca pentru a-si putea verifica acum realitatea datelor inscrise in decizia de pensiei si in actele anexate. De asemenea, nu poate fi prezumat faptul ca, din memorie, o persoana aflata la pensie, deci la o anumita varsta, poate sa-si aminteasca cu exactitate ce suma de bani a primit in fiecare luna cu ani in urma.
- OUG 1/2011 aduce in discutie, la revizuirea pensiei militare, majorarea punctajelor lunare realizate in perioadele in care in activitate pensionarul militar a desfasurat activitati in locurile de munca incadrate in grupele I si a II-a de munca, potrivit legislatiei in vigoare la acea data. Din analiza deciziei nu rezulta care sunt grupele de munca avute in vedere si implicit punctajul lunar corespunzator.
- Din calculul evidentiat in decizia de revizuire, nu rezulta care sunt perioadele pentru care nu au fost identificate state de plata – care au dus implicit la o ajustare a cuantumului pensiei. In conditiile in care nu mi se poate atribui nici o culpa legata de acest aspect, va rog sa-mi comunicati care sunt aceste perioade, precum si demersurile facute de cei abilitati pentru a identifica statele de plata lipsa, avand in vedere ca unul din motivele pentru care a fost adoptata aceasta ordonanta a fost obligarea emitentului de a obtine exclusiv toate documentele ce stau la baza calcului pensiei revizuite
- Contest exactitatea datelor din buletinul de calcul, deoarece nu am posibilitatea de a le verifica, în comparație cu persoanele civile, unde veniturile sunt consemnate în cărțile de muncă sau alte înscrisuri legale.
30. Concluzionez că, faţă de motivele mai sus prezentate, diminuarea prin decizia de revizuire a cuantumului pensiei mele legal câştigate în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010, este un abuz din partea Casei de Pensii Sectoriale cu încălcarea gravă a legislaţiei în domeniu.
31. Prin emiterea Deciziei de revizuire a pensiei subsemnatului de către Casa de Pensii Sectorială, consider că am fost vătămat în dreptul meu legitim şi vă adresez CEREREA de a dispune măsurile legale de revocare a Deciziei de revizuire contestate, ca fiind eronat emisă şi fără obiect şi emiterea unei noi decizii cu menţinerea în plată a cuantumului pensiei de drept câştigate în baza legii anterioare Legii nr. 119/2010 şi acordată legal de statul român, în conformitate cu angajamentele internaţionale la care România este parte.

Anexez: copia deciziei de revizuire a pensiei recalculate.

Semnătura Data
DOMNULUI PREŞEDINTE AL COMISIEI DE CONTESTAŢII PENSII DIN
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR

luni, 9 ianuarie 2012

ADUNARE GENERALA

PE DATA DE 20.01.2012 LA SEDIUL FILIALEI 1 ALEXANDRIA, SITUAT PE STRADA ION CREANGA, NUMARUL 54 VA AVEA LOC ADUNAREA GENERALA A FILIALEI.
PREZENTA ESTE OBLIGATORIE.
CEI CARE A-TI PLATIT COTIZATIA RESTANTA PE 2011 SI PE ANUL IN CURS ADUCETI RECIPISA DE LA BANCA.
SE VA DISCUTA PROBLEME ORGANIZATORICE PRIVIN DEPLASAREA LA ACTIVITATILE DIN DATA DE 24.01.2012 DE LA BUCURESTI

luni, 2 ianuarie 2012

GHIDUL CU PROCEDURILE PENTRU ANULAREA DECIZIILOR DE REVIZUIRE

PARTEA I DEMERSURI ALE MEMBRULUI SCMD

Capitolul I
CE TREBUIE SĂ CUNOȘTI
(1 ) La primirea DECIZII DE REVIZUIRE, reține plicul în care ai primit decizia. PE ACESTA ESTE TRECUTA DATA COMUNICARII DECIZIEI de REVIZUIRE, DATĂ DE LA CARE CURGE TERMENUL DE 30 de zile de CONTESTARE LA COMISIA DE CONTESTAȚII PENSII DIN CADRUL .................... (M.Ap.N., M.A.I., S.R.I.).
(2) Dacă accepţi DECIZIA DE REVIZUIRE, în termen de 30 de zile ea rămâne definitivă.
(3) Dacă nu o accepţi, treci la contestarea ei. Modelul contestaţiei se află postat pe site-ul SCMD/DEPARTAMENTUL JURIDIC.
(4) Contestaţia se trimite prin poştă, cu confirmare de primire, la comisia de contestaţii pensii din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor sau Serviciului Român de Informaţii, care trebuie soluționată în termen de 45 de zile. Termenul de 45 de zile curge de la data când reprezentantul comisiei a semnat pe confirmarea de primire.
(5) Comisia de contestații pensii trebuie să emită o Hotărâre, din care să reiasă modul de soluționare a contestației.
(6) În situația în care hotărârea comisiei de contestaţii pensii este nefavorabilă, actul emis trebuie atacat în instanță, în termen de 30 de zile, pentru a cere anularea acestei hotărâri.
CE DOCUMENTE DEPUI LA FILIALĂ
(1) Pentru rezolvarea litigiului în instanță (prima instanţă tribunalul, a doua curtea de apel), trebuie să depui la filiala la care ești înscris, următoarele documente, în plic format A4, în 3 exemplare fiecare document:

1.1. copie după contestaţia trimisă;
1.2. copie după confirmarea de primire a contestaţiei, în care să se vadă data şi semnătura reprezentantului comisiei de contestaţii;
1.3. copie după actul de identitate (copie alb-negru);
1.4. copie după decizia de revizuire a pensiei recalculate, cu anexele corespunzătoare;
1.5. copie după ultima decizie de recalculare a pensiei (*nu depun cei care nu au primit decizii de recalculare);
1.6. copie după ultimul talon al pensiei recalculate (*inclusiv cei care nu au primit decizii de recalculare);
1.7. copie după decizia veche de pensie;
1.8. copie după un talon de pensie cu cuantumul vechi al pensiei;
1.9. copie după plicul în care ai primit Decizia de revizuire, pe care să se vadă ştampila poştei cu data de înmânare;
1.10 împuternicire, conform modelului aflat la filială (numai în situația în care nu există deja la filială).
Împuternicirea este obligatorie. Dosarul este preluat de avocat, numai dacă există imputernicirea inclusă în plic.

ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copie conformă cu originalul” şi urmează semnătura.

Plicul cu aceste documente se depune la filială în termen de 3 zile, de la primirea confirmării de primire sau data de înregistrare de la registratura ministerului (serviciului).
Dacă primești răspuns la contestație, depui la filială, 3 copii, după acest răspuns.
Dacă nu ai primit răspuns în termenul legal de 45 de zile, te prezinţi la filială pentru a comunica această situație.
Membrul de sindicat poartă cea mai mare răspundere pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei sale.

TERMENE DE URMĂRIT:
- depunere contestaţie - în maxim 30 de zile de la primirea deciziei de revizuire;
- răspuns contestaţie - în maxim 45 de zile de la data înregistrării contestaţiei;
- depunere document în instanţă (atacarea în instanţă) - în maxim 30 de zile de la primirea hotararii comisiei de contestaţii pensii sau epuizarea termenului de 45 de zile.

Capitolul al – III lea
ACTIVITĂȚILE FILIALELOR SCMD
Activitățile filialelor privind anularea deciziilor de revizuire și a hotărârilor comisiei de contestații, sunt similare cu activitățile desfășurate pentru anularea deciziilor de recalculare a pensiilor și a hotărârilor comisiei de contestații pe Pasul 1b), (evidența și anunțarea membrilor, rezolvarea litigiului în instanță, datele de pe plicuri, registrele de evidență a plicurilor, tabelel nominale, în 3 ex., pe case de pensii cu semnăturile membrilor de sindicat, etc.).
La nivelulul FILIALEI predarea plicurilor cu documente se face în fiecare zi de luni, la ora 14.00, la sediul SCMD.
Scadenţarul cu termene de urmărit pentru prevenirea ieşirii din termenele legale (a + 45 + 30), se întocmește de fiecare filială. Filiala poartă întreaga răspundere pentru exactitatea datelor din scadențare.
Adresele de expediere a contestatiilor:
- Casa de Pensii Sectorială din cadrul MApN, Bucuresti-str. Drumul Taberei,nr. 7-9,Sector 6;
- Casa de Pensii Sectorială din cadrul MAI, Bucuresti-str. George Georgescu,nr.3,Sector 4;
- Casa de Pensii Sectorială din cadrul SRI, Bucuresti-str. Piața Amzei nr.4, Sector 1.